1. Welcome to Aquarium Space! We are a friendly online community for aquarium owners all over the world who love their tanks including their fish, reefs, corals, invertebrates and their aquatic livestock. If you haven't joined yet, we invite you to register and join our community!

Fish Farts

Discussion in 'Aquarium Equipment & Decor' started by WhiteGloveAquatics, May 28, 2010.

  1. WhiteGloveAquatics

    WhiteGloveAquatics Thread Starter New Member

    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    I did witness one of the many discus busting butt yesterday, I think if he could walk they would be labeled as machine gun farts.
     
  2. WhiteGloveAquatics

    WhiteGloveAquatics Thread Starter New Member

    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Flatulence is a big word to describe a voluntary/involuntary action. But yeah it was one of the funniest things Ive seen in my aquaria hobby.
     
  3. MOD_Dawn

    MOD_Dawn Active Member

    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    38
    okay, a discus farting? Really???
    (god I hope I'm not encouraging him by asking that) LoL
     
  4. WhiteGloveAquatics

    WhiteGloveAquatics Thread Starter New Member

    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    yes 1000% serious, unless they have a blowhole by their pooper it was a series of farts. one smacked an angel in the face on its way up.

    side note, 3 spawns in the tank today, two angels and one pair of gold rams which layed directly on a very low crypt leaf and also on the substrate next to it. Did not witness any farts today. The corydora farts are the best. its like when a anubias flowers and shoots off the constant steady stream of o2.

    Aint nothing wrong with a good fart be it from any species. I congratulate on a fart well done.
     
  5. Anthony

    Anthony Active Member

    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    Yep, fish can pass gas. LoL
     
  6. WhiteGloveAquatics

    WhiteGloveAquatics Thread Starter New Member

    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Yes they can. I am wondering if they stink too. Ill let my 4yo daughter find that one out. ive smelt enough in my life and only have the future promise of more, Id rather not be the guinea pig on this one.
     
  7. MOD_Dawn

    MOD_Dawn Active Member

    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    38
    haha! I know about the corydoras..mine ride their farts to the top of the 90g.
    Just never knew about the discus..but ey' if an algae eater can bust one they why wouldn't a fish?

    I'd think mine would smell like bloodworms since that's 90% of what they eat. haha!
     
  8. WhiteGloveAquatics

    WhiteGloveAquatics Thread Starter New Member

    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    hot, digested bloodworms.

    All things with a digestive track bust butt. I miss my yellow lab and his stairmaster farts. Man that dog could rip with the best trucker out there.
     
  9. WhiteGloveAquatics

    WhiteGloveAquatics Thread Starter New Member

    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    My wife will be home soon so I gotta get my sillies out on here, she is not amused by my amusement of flatulence.( they are kinda like snowflakes, none are identical)
     
  10. MasterBlue

    MasterBlue Active Member

    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    lol, I was only kidding when I said this needed it's own thread! XD

    But at any rate o.o;
    I'm never experienced such as a fish fart. The idea seems amazingly odd.
     
  11. MOD_Dawn

    MOD_Dawn Active Member

    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    38
    I love the idea/creation of it's own thread.
    Now all we need is videos of fish...well ...FARTING!
    then I could move this into the photo/vid section. haha!
     
  12. MasterBlue

    MasterBlue Active Member

    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
  13. FishVixen

    FishVixen Active Member

    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    A new contest- Best fish fart of the month- WhiteDevil would win every month. LOL
     
  14. nossie

    nossie Member

    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Heard that some fish release gas from the swim bladder through their vent while descending in the water.

    Huhu, I've seen a few little bubbles go up from behind my fish occasionally too c: Quite adorable actually!
     
  15. MOD_Dawn

    MOD_Dawn Active Member

    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    38
    hmm...fart and adorable..two words I'd never have thought to see in the same sentence. haha!
     
  16. nossie

    nossie Member

    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ever heard a moth fart? Now THAT'S adorable! c:

    (It's from TV :'c Don't blame me!)
     
  17. WhiteGloveAquatics

    WhiteGloveAquatics Thread Starter New Member

    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    No, I dont tend to see too many moths around here. My parrots fart. Thats funny, sometimes they get startled sometimes they mimick the noise.
     
  18. MasterBlue

    MasterBlue Active Member

    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    ....

    You guys worry me sometimes! lol I'm just picking =P
     
  19. FishVixen

    FishVixen Active Member

    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    What is it swamp gas that animals in your parts don't fart? LOL

    Just joshin.
     
  20. nossie

    nossie Member

    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    White Devil: Oh, I always wanted a parrot! C': I'd have a good laugh looking at them like that! xD